Do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Świdwinie zgłosiła się konsumentka, która zawarła w swoim domu podczas nieumówionej wizyty przedstawiciela handlowego umowę sprzedaży na zakup zestawu AGD o wartości 8.400 złotych. Po kilku dniach konsumentka rozmyśliła się z ww. zakupu i chciała odstąpić od umowy - w tym celu zadzwoniła do sprzedawcy informując, że chce zwrócić zakupione produkty. Sprzedawca oświadczył, że w tego typu transakcjach nie przysługuje jej prawo do odstąpienia od umowy, a przedmiotową umowę należy uznać za skutecznie zawartą. Po kilku dniach od rozmowy ze sprzedawcą, konsumentka postanowiła wysłać do niego pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy wypełniając w tym celu stosowny formularz. Sprzedawca po otrzymaniu pisma poinformował, że konsumentka nie odstąpiła od umowy w ustawowym 14-dniowym terminie (spóźniła się jeden dzień) i złożone oświadczenie należy uznać za bezskuteczne. Na dodatek po kilkunastu dniach od zawarcia umowy sprzedaży, konsumentka otrzymała z banku informację dot. planu spłaty kredytu konsumenckiego na zakup zestawu AGD. Całkowita kwota do zapłaty wyniosła 12.484,85 złotych.