INFORMACJA
DLA KLIENTÓW FIRMY FORTUM MARKETING AND SALES POLSKA S.A. Z SIEDZIBĄ W GDAŃSKU
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił firmie Fortum Marketing and Sales Polska S.A. z siedzibą w Gdańsku zarzuty dotyczące podszywania się pod innych dostawców prądu i gazu, wprowadzania w błąd co do wysokości rachunków, braku wręczania konsumentom egzemplarza umowy wraz z załącznikami, zatajania ważnych informacji kontraktowych.
Ostatecznie Prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą, w której nakazał firmie Fortum usunąć skutki swoich działań, wypłacając rekompensaty konsumentom, którzy zostali dotknięci jej praktyką :
- każdy konsument, który złożył do firmy Fortum skargę nie później niż rok po zawarciu umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (między 1 listopada 2016 r., a 14 czerwca 2021 r.) – dostanie 49 złotych rekompensaty,
- firma Fortum umorzy lub zwróci takim osobom wszelkie opłaty związane z rozwiązaniem przez nich umowy przed terminem,
- osobom, które nie rozwiązały umów – firma Fortum umożliwi wypowiedzenie ich bez ponoszenia kosztów,
- osoby, które skarżyły się na wprowadzenie w błąd co do warunków promocji, spółka skoryguje rachunki tak, aby uwzględniały obiecane rabaty i wypłaci nadpłatę.
Firma Fortum Marketing and Sales Polska S.A. na prawidłową realizację zobowiązania ma sześć miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Katarzyna Piskorz