Jak zachęcić dzieci do gotowania, a przy okazji uczyć dobrych nawyków żywieniowych? Dodać odrobinę zdrowej rywalizacji, którą dzieci uwielbiają. Stworzony przez fundację i wspierany przez sieć restauracji KFC program „Mały Kucharz” przybrał formę dwuetapowego konkursu. Wzięło w nim udział ponad 60-ciu uczniów trzecich i czwartych klas z czterech gminnych szkół podstawowych z powiatów świdwińskiego i drawskiego.
Naszym celem jest propagowanie praktycznej nauki przyrządzania posiłków dla całej rodziny. Realizując nasz program, kształtujemy także dobre nawyki żywieniowe wśród młodzieży szkolnej i ich rodzin, promując równocześnie aktywny styl życia i zbilansowaną dietę. Dzięki wsparciu pracowników sieci KFC, mogliśmy, poza zajęciami, które odbyły się w szkole, zorganizować wycieczkę dla dzieci i odwiedzić jedną ze szczecińskich restauracji marki – mówi Małgorzata Ciućka, FCSR Operations Director
Dobra zabawa i szczypta rywalizacji
Uczestnicy programu wzięli udział w praktycznych zajęciach kulinarnych, podczas których mali kucharze mieli szansę nauczyć się jak samemu przygotować smaczne, atrakcyjnie podane posiłki. W menu znalazły się kanapki, koreczki, sałatki warzywne i owocowe, pyszne jogurty, desery, owsiane ciasteczka i ulubione twistery. Warsztaty odbywały się do września do czerwca, 2–3 razy w miesiącu, pod okiem dietetyka i technologa żywności. Zwieńczeniem pierwszego etapu programu był międzyklasowy konkurs półfinałowy, w którym wyłoniono 12 najlepszych uczestników, po trzech z każdej szkoły. W ramach nagrody, dzieci wraz z opiekunami udały się na jednodniową wycieczkę do restauracji KFC w Szczecinie, by poznać pracę kucharza „od kuchni”. Pod profesjonalną opieką załogi KFC wzięły udział w konkursach i zabawach kulinarnych oraz poznały tajniki przyrządzania słynnego przysmaku KFC – czyli kurczaka w panierce.
Z Fundacją FCSR pracujemy już od kilku lat i chętnie włączamy się w kolejne działania. Jesteśmy dumni z tego, że możemy pomagać nie tylko finansowo, ale też osobiście angażować się w projekty prowadzone przez fundację. Nasi pracownicy aktywnie biorą udział w organizacji wycieczek dla dzieci czy wspólnym gotowaniu, jak w przypadku programu „Mały Kucharz” – komentuje Wojciech Zapałacz, Area Coach, KFC Szczecin.
W dniu 6 czerwca, w Zespole Szkół w Bierzwnicy, odbył się wielki finał projektu. Półfinałowa dwunastka rywalizowała o miano najlepszego „Małego Kucharza”. Zadaniem dzieci było samodzielne przygotowanie tortilli, a następnie deseru, który zadecydował o wygranej. Jury oceniało nie tylko walory smakowe, ale także estetykę i formę podania deseru. Zwycięzca mógł być tylko jeden, jednak największą wartością tego programu była wspólna nauka poprzez zabawę i zdrowa dawka rywalizacji.
Nasi top kucharze:
1 miejsce - Maciej Majchrzak, uczeń Zespołu Szkół w Nowym Worowie, Gmina Ostrowice
2 miejsce - Jakub Starosta, uczeń Zespołu Szkół w Bierzwnicy, Gmina Świdwin
3 miejsce - Marika Kaczmarska, uczennica Zespołu Szkół w Nowym Worowie, Gmina Ostrowice.
KFC to światowa sieć restauracji serwująca dania z kurczaka, światowy pionier restauracji szybkiej obsługi. Od ponad 80 lat, czyli od czasu otwarcia w 1930 r. pierwszej restauracji KFC w Stanach Zjednoczonych, smak kurczaków KFC pozostaje niepowtarzalny dzięki unikalnej, oryginalnej recepturze Colonela Sandersa. Dania w restauracjach KFC przygotowywane są ze świeżego, całego mięsa kurczaka. To restauracje dla tych, którzy cenią sobie wysoką jakość produktu i obsługi, w dobrej cenie. Codziennie około 12 milionów klientów obsługiwanych jest w ponad 18 000 restauracji sieci w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce marką zarządza holding AmRest, który obecnie prowadzi ponad 220 restauracji KFC.
AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza ponad 1300 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 13 krajach: Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Rumunii, Rosji, Hiszpanii, Francji, Niemczech i Chinach.
Fundacja Społecznej Odpowiedzialności Biznesu jest Organizacją Pożytku Publicznego (OPP) działającą od ponad czternastu lat na terenie Województwa Zachodniopomorskiego. Zrzesza korporacje wyznające ideę społecznej odpowiedzialności biznesu. Motywem działania członków fundacji jest ekonomiczny oraz intelektualny wkład w polepszenie sytuacji ludzi potrzebujących i lokalnych społeczności na terenie powiatów Świdwińskiego i Drawskiego. Fundacja stawia sobie za pierwszorzędny cel wyrównywanie szans dzieci pochodzących z terenów wiejskich, kładąc nacisk na ich edukację i rozwój.
Firma Fanex zajmuje się produkcją sosów, ketchupów, majonezów, musztard, dressingów, paluszków, marynat dla odbiorców gastronomicznych i detalicznych. Jest prywatną spółką z polskim kapitałem działającą od 1988 roku. Jej produkcja skupia się wokół wyrobów zaspokajających potrzeby i wymagania szeroko pojętej gastronomii oraz sieci marketów detalicznych. Wykorzystuje naturalne surowce o najwyższych parametrach jakościowych. To zarówno wyroby sygnowane logo „Fanex” (około 300 podstawowych jednostek magazynowych), jak i marki własne klientów.
Kluczowe produkty Fanexu zostały wielokrotnie wyróżnione i docenione przez konsumentów. Flagowe dla producenta „Ketchup nr 7” oraz „Majonez wyborowy” od dwudziestu lat są sygnowane znakiem jakości "Q" zastrzeżonym na rzecz Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, natomiast „Ketchup nr 7” w butelce 585g, „Sos Tysiąca Wysp” 950g, „Sos Gyros” 950g i „Sos Meksykański” 1kg w 2012 roku zostały wyróżnione znakiem „Poznaj Dobrą Żywność” przyznawanym przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt:
Małgorzata Ciućka
Dyrektor Operacyjny FCSR
M +48 667 937 273
E Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W www.fcsr.pl