W dniu 25 stycznia w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego odbyły się obrady XXXVIII Sesji Rady Powiatu w Świdwinie. Przewodnicząca Rady Danuta Malitowska dokonała otwarcia obrad, witając radnych, przybyłych gości, mieszkańców Powiatu Świdwińskiego za pośrednictwem TV Rega oraz przedstawiła porządek obrad. Po stwierdzeniu quorum oraz jednogłośnym przyjęciu protokołu z poprzedniej sesji, Starosta Mirosław Majka przedstawił informację z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
Wobec braku interpelacji i zapytań radnych, kolejnym punktem obrad było przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie Świdwińskim za 2017 rok. Sprawozdanie przedstawił Starosta. Plan pracy Rady Powiatu na 2018 rok przedstawiła Przewodnicząca Danuta Malitowska. Natomiast plany pracy poszczególnych Komisji Rady przedstawili kolejno: Józef Nizioł - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, Janusz Wierzbicki - Przewodniczący Komisji Budżetu i Porządku Publicznego, Mariola Świątkowska - Kruk - Wiceprzewodnicząca Komisja Edukacji i Promocji, Mirosław Kępka - Wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury i Ochrony Środowiska i Jan Bronowicki - Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych.
Podczas głosowania podjęto jednogłośnie 13 głosami za następujące uchwały:
• w sprawie uchwalenia planu pracy Rady na 2018 rok;
• w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji na 2018 rok;
• w sprawie uchwalenia „Powiatowego programu rozwoju pieczy zastępczej w Powiecie Świdwińskim na lata 2018 - 2020”;
• w sprawie regulaminu Społecznej Straży Rybackiej przy Okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego
w Koszalinie na terenie Powiatu Świdwińskiego;
• o wyrażeniu zgody na wysokość składki członkowskiej płatnej na rzecz stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania - „Powiatu Świdwińskiego”;
• o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Świdwińskiego na 2018 rok.
W ramach wolnych wniosków głos zabrała Burmistrz Połczyna - Zdroju Barbara Nowak oraz Marcin Książek Wójt Gminy Sławoborze. Przewodnicząca podziękowała wszystkim za udział i zakończyła obrady sesji.
(KL)