Informacja --->
Informacja --->
W piątek 23 czerwca o 9:00 rozpoczęła się uroczystość zakończenia roku szkolnego 2022/2023 dla uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół im. W. Broniewskiego w Świdwinie.
Promocję z wyróżnieniem (średnia ocen powyżej 4,75 i co najmniej bardzo dobre zachowanie) spośród 300 uczniów otrzymały 53 osoby. Najlepsze oceny na swoim świadectwie ma Julia Szczepańska – uczennica klasy 3a, kandydatka do Stypendium Prezesa Rady Ministrów. Uzyskała ona średnią ocen 5,62. Poza tym 23 uczniów zostało nagrodzonych za dobre wyniki w nauce – tzn. 4,5. Tego dnia zakończyli kolejny etap edukacji uczniowie klasy 3 Branżowej Szkoły I Stopnia w Zespole Szkół im. Wł. Broniewskiego
w Świdwinie. Nasi absolwenci (13 osób) zasilą rynek pracy w zawodach: sprzedawca – 5 osób, fryzjer – 2, mechanik pojazdów samochodowych – 3, krawiec – 1, elektryk – 1, ślusarz – 1.
Podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego żegnaliśmy odchodzącego na emeryturę nauczyciela, który związany był ze świdwińskim liceum przez 42 lata. Pan Janusz Miętek pracował od 1.09.1981 r. Był przede wszystkim wspaniałym nauczycielem informatyki, a także techniki, plastyki i przedmiotów zawodowych. Ponadto pan profesor ukończył Edukację Ekonomiczną i Przedsiębiorczości, kurs z zakres etyki, przez chwilę uczył wybranych zagadnień z zakresu psychologii i pedagogiki. W 1993 roku zorganizował
w Świdwińskim Ośrodku Kultury wystawę prac plastycznych uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Świdwinie. Stanowiła ona oprawę działającego wówczas młodzieżowego teatru Kontrasty. Janusz Miętek to lubiany w gronie pedagogicznym kolega, ale też nauczyciel, który łatwo nawiązuje kontakty z uczniami.
Informacje zebrała: Katarzyna Felińska
Foto: Aleksandra Majka
Cudowne środki na żylaki, bóle stawów, problemy ze słuchem czy nietrzymanie moczu – takie reklamy pojawiają się w kolorowych gazetkach.
Konsumencie, uważaj – to reklamy wprowadzające w błąd, tzw. scam! Oferowane specyfiki mogą nie mieć uzdrawiających właściwości, a kontakt ze sprzedawcą w celu odstąpienia od umowy lub reklamacji może być niemożliwy.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiają skargi dotyczące reklam produktów pseudomedycznych zamieszczanych w kolorowej prasie. Specyfiki te – według zapewnień reklamowych – miały gwarantować natychmiastowe wyleczenie z różnych schorzeń, np. miażdżycy, prostaty, czy rozwiązywać problemy ze wzrokiem bądź słuchem. Ze skarg konsumentów wynika, że okazywały się nieskuteczne, ich ceny – nieadekwatne do jakości, a profesorowie wychwalający zalety tych produktów – nieistniejący. Co więcej, problematyczne było ustalenie danych i adresu przedsiębiorcy, który zamieścił reklamę produktu, co w praktyce uniemożliwiało odstąpienie od umowy czy reklamację kupionego towaru. Wydawcy gazet, w których publikowane są wprowadzające w błąd reklamy, niewiele jednak robią, aby ograniczyć ten proceder.